Discrete Trial Teaching: Driestroom-model
Laatst bijgewerkt op: 02-07-2015
Functioneren vergroten en gedragsproblemen en kenmerken van autisme verminderen bij kinderen met een autismespectrumstoornis en een verstandelijke beperking.
Over deze interventie
De erkenning van deze interventie is verlopen.
Discrete Trial Teaching (DTT) is een methode binnen de Applied Behavior Analysis om kinderen met een autismespectrumstoornis en een verstandelijke beperking in een gestructureerde en een-op-eensituatie vaardigheden op verschillende gebieden aan te leren om hun functioneren te vergroten en gedragsproblemen en kenmerken van autisme te verminderen. Daarnaast kan DTT door het verbeterd functioneren van cliënten na de behandeling resulteren in kostenbesparingen op de lange termijn (Peters-Scheffer, Didden, Korzilius, & Matson, 2012).
Kinderen met een autismespectrumstoornis en een verstandelijke beperking jonger dan acht jaar met een ontwikkelingsleeftijd onder de zes jaar.
- Mevr. dr. N.C. Peters-Scheffer
- Montessorilaan 3 (A 05.21)/ Industrieweg-Oost 27
- 6525 HR/ 6662 NE Nijmegen/ Elst
- 06 10 25 26 75
- n.peters@pwo.ru.nl / nienkepeters@driestroom.nl